Programma week 1 t/m 4

- 1 maaltijd zoals u gewend bent laag in calorieën.  (o.b.v. Schijf van Vijf)
  Geen sauzen, jus, suiker, vlees, minimaal vet en zout. Wel beperkt kip en vette vi;
- 2 maaltijden vervangen door een lekkere shake (100 gr) op waterbasis.
   U mag daar ook een fruit- of groentesmoothie van maken maar dan wel vers;
- 3 x een tussendoortje. Dit kan bestaan uit 2 stuks fruit, een kleine verse nauwe-
  lijks aangemaakte salade, een schaaltje volle kwark, een handvol noten (ongezout),
  een proteïnereep of een kopje bouilon. (Dit betekent iedere twee uur iets eten);
- 2,5 liter water per dag. Zorg dat u altijd een flesje binnen handbereik heeft;
- minimaal 30 minuten, maximaal 60 minuten beweging per dag (hardlopen, snel- 
  wandelen, fietsen, skeeleren, zwemmen of cardio bij de sportschool);
- bij voorkeur 2 à 3 x per week 1/1,5 uur krachttraining;

- slaap minimaal 7 en maximaal 8,5 uur per nacht. Ontspan regelmatig tussendoor;
- zoek wat regelmaat in uw dagprogramma, essentieel voor een mooi resultaat;

Programma vanaf week 4

Wanneer het u bevalt, kunt u het programma van de eerste vier weken nog even doorzetten, u kunt dan gerust 1 of  2 rode wijntjes drinken per week of van een extra stukje kip of vis genieten.
Licht u echter goed op schema, dan zou u 1 shake kunnen vervangen door een laag in calorieën-maaltijd. Het gevaar is dan dat u mogelijk een stuk minder aan vitaminen en mineralen binnen krijgt die in de shake ruim aanwezig zijn.  
Overweeg welke keuze het voor u eenvoudiger maakt om die 8 of 10 weken te volbrengen. Wij kunnen dit samen bespreken.

De basis van uw pakket (startpakket én vervolgpakketten ) bestaat uit
Magnus (aardbei, chocola, banaan of vanille) 5,6 kg voor 30 dagen,
Q10, Omega-3, Multivitamine (drank), Chromium en Garlic-Parsley. 



Verboden
tijdens de challence-periode zijn: Alcohol, pizza's, gebak, snoep, 'junkfood', bak-en braadboter, smeltjus en kant en klaar maaltijden.